Vauxhall VXR8 GTS

Holden GEN-F GTS przybywa do Europy. A dokładniej do Wielkiej Brytanii, jako Vauxhall VXR8 GTS. Teraz ma 150 KM więcej

Po niedawnych zmianach Holden Commodore kontynuuje swoją eksportową karierę. Po debiucie w USA jako Chevrolet SS, teraz przyszła pora na Wielką Brytanię. Topowa wersja o dziwnej nazwie GEN-F GTS została ubrana w ciuszki Vauxhalla.

Europejski Holden różni się od oryginału jedynie znaczkami i oznaczeniami modelu. Poza tym to australijski muscle car pełną gębą. Co to oznacza? Pod maską pracuje amerykańskie V8 LSA z doładowaniem mechanicznym, pochodzące prosto z Camaro ZL1 o mocy 587 KM, czyniąc go najmocniejszym samochodem w historii Holdena. Klient zamawiając auto ma wybór pomiędzy skrzynią automatyczną (wersja dla leniwych) i ręczną (wersja dla niepokornych), obie o sześciu przełożeniach. W szybkiej jeździe pomoże system Torque Vectoring, pomagający w okiełznaniu ogromnego momentu obrotowego (738 Nm).

>> Ile trzeba zapłacić za nowego Opla? Sprawdź <<

Osiągi nie są jeszcze znane, ale doładowany silnik o tak dużej mocy bez problemu powinien uczynić z VXR8 GTS ciekawą alternatywę dla dużo droższych niemieckich maszyn. Vauxhall został wyceniony na 54 999 funtów, co jest wręcz okazją w porównaniu do 73 350 funtów, jakie trzeba zapłacić za BMW M5.

Więcej o: