1.6 SIDI Turbo rozwija moc 170 koni mechanicznych oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny w całości już od 1650 obr./min. W starszej konstrukcji o tej samej pojemności maksymalny moment obrotowy 230 Nm dostępny był od poziomu 2200 obr./min. Nowy silnik trafi pod maski trzech wersji nadwoziowych Astry: pięciodrzwiowego hatchbacka, sedana oraz kombi.
W przypadku pierwszych dwóch wariantów, średnie zużycie paliwa wynosić ma 5,9 l/100 km. To o 14 proc. mniej niż do tej pory. W uzyskaniu tego wyniku pomagają udoskonalone skrzynie biegów. Standardowo 1.6 SIDI oferowane jest w tandemie z sześciostopniową przekładnią ręczną, ale równie dobrze sprawdza się z sześciobiegowym automatem.
Myślisz o kupnie Astry? Teraz można zaoszczędzić nawet 14 tys. złotych
Pięciodrzwiowy hatchback napędzany silnikiem 1.6 SIDI Turbo rozpędza się do prędkości 100 km/h w czasie 8,7 sekundy, a przestaje przyspieszać dopiero przy 220 km/h. Sedan potrafi pojechać o 2 km/h szybciej. Wersji kombi sprint do "setki" zajmuje 8,8 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a średnie zużycie paliwa to 6,1 l/100 km.
Pieciodrziową Astrę 1.6 SIDI Turbo wyceniono w Polsce na 87 200 zł (poziom wyposażenia Cosmo), a za wersję Sports Tourer trzeba zapłacić przynajmniej 91 100 zł (Cosmo).