Nowy silnik w gamie Opla Astry

Pod maską Opla Astry debiutuje nowy turbodoładowany silnik benzynowy. Ma pojemność 1,6 litra, dysponuje większym momentem od jednostki, którą zastępuje, ale jest od niej mniej łakomy na paliwo

Opel Cascada wyceniony

1.6 SIDI Turbo rozwija moc 170 koni mechanicznych oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny w całości już od 1650 obr./min. W starszej konstrukcji o tej samej pojemności maksymalny moment obrotowy 230 Nm dostępny był od poziomu 2200 obr./min. Nowy silnik trafi pod maski trzech wersji nadwoziowych Astry: pięciodrzwiowego hatchbacka, sedana oraz kombi.

W przypadku pierwszych dwóch wariantów, średnie zużycie paliwa wynosić ma 5,9 l/100 km. To o 14 proc. mniej niż do tej pory. W uzyskaniu tego wyniku pomagają udoskonalone skrzynie biegów. Standardowo 1.6 SIDI oferowane jest w tandemie z sześciostopniową przekładnią ręczną, ale równie dobrze sprawdza się z sześciobiegowym automatem.

Myślisz o kupnie Astry? Teraz można zaoszczędzić nawet 14 tys. złotych

Opel Astra OPC - Test | Pierwsza jazda

Pięciodrzwiowy hatchback napędzany silnikiem 1.6 SIDI Turbo rozpędza się do prędkości 100 km/h w czasie 8,7 sekundy, a przestaje przyspieszać dopiero przy 220 km/h. Sedan potrafi pojechać o 2 km/h szybciej. Wersji kombi sprint do "setki" zajmuje 8,8 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a średnie zużycie paliwa to 6,1 l/100 km.

Pieciodrziową Astrę 1.6 SIDI Turbo wyceniono w Polsce na 87 200 zł (poziom wyposażenia Cosmo), a za wersję Sports Tourer trzeba zapłacić przynajmniej 91 100 zł (Cosmo).

Więcej o: