Przypomnijmy, nowy Golf GTI dostępny będzie w dwóch wariantach mocy. Standardowa odmiana oferuje kierowcy 220 koni mechanicznych, a wersja z dopiskiem Performance - 230 KM. Maksymalny moment obrotowy jest identyczny w obu odmianach 2-litrowego, turbodoładowanego benzynowca i wynosi 350 Nm. Osiągi? 220-konne GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy. Mocniejsza odmiana kompaktu wyposażona jest również w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz skuteczniejszy układ hamulcowy.
Oba warianty GTI posiadają system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin EU6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku. Wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN tylko 6 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 proc. Z opcjonalną, 6-biegową przekładnią DSG Golf GTI zużywa 6,4 l/100 km (emisja CO2: 148 g/km). Do tych wartości nie przywiązywalibyśmy jednak szczególnej wagi - ich osiągnięcie w warunkach drogowych jest zapewne niezwykle trudne (o ile w ogóle możliwe).
>>> Jak się ceni Volkswagen? Oto ceny wszystkich modeli dostępnych w Polsce <<<
Pierwsze egzemplarze Golfa GTI trafią do europejskich salonów w maju. Na rodzimym rynku za słabszą wersję gorącego hatchbacka trzeba zapłacić 28 350 euro, wariant z dopiskiem Performance to wydatek co najmniej 29 475 euro.