Gigantyczna akcja serwisowa japońskich producentów

Toyota, Nissan, Honda i Mazda wezwą do serwisów łącznie 3 mln 400 tys. samochodów. Potencjalny problem jest poważny, bo dotyczy wadliwych poduszek powietrznych. Akcja dotyczy również aut jeżdżących po polskich drogach

Zaskakujące poduszki powietrzne (i jedna kołdra)

Potwierdzono co najmniej pięć przypadków, w których poduszka powietrzna po stronie pasażera wybuchła samoczynnie. Jednocześnie zadziałał system blokujący pasy bezpieczeństwa. Na szczęście w wyniku awarii nikomu nic się nie stało, ale japońscy producenci postanowili ogłosić prewencyjną akcję przywoławczą obejmującą prawie 3,5 mln samochodów wyprodukowanych między listopadem 2000 roku a marcem 2004 roku.

Najwięcej pracy będzie miała Toyota, która wezwała do serwisów ponad 1,7 mln aut. W Polsce akcją objętych jest łącznie 26 tys. egzemplarzy modeli Yaris, Corolla i Avensis. Druga w kolejności jest Honda (1,1 mln aut). Mazda wezwie do serwisów 45 tys. aut na całym świecie, a Nissan 140 tys. Wśród nich znalazły się m.in. takie modele jak: Patrol, Pathfinder czy X-Trail. W Polsce akcja Nissana obejmie 8 tys. aut.

Co łączy czterech producentów prócz wspólnej ojczyzny? Winowajca całego zamieszania, czyli firma Takata, będąca dostawcą wadliwych poduszek powietrznych.

>>> Ile kosztują samochody w polskich salonach? Oto ceny wszystkich modeli <<<

Producenci podkreślają, że akcja ma charakter prewencyjny. Właściciele objętych nią samochodów zostaną poproszeni o bezpłatną wizytę w autoryzowanych serwisach.

Więcej o: