Potwierdzono co najmniej pięć przypadków, w których poduszka powietrzna po stronie pasażera wybuchła samoczynnie. Jednocześnie zadziałał system blokujący pasy bezpieczeństwa. Na szczęście w wyniku awarii nikomu nic się nie stało, ale japońscy producenci postanowili ogłosić prewencyjną akcję przywoławczą obejmującą prawie 3,5 mln samochodów wyprodukowanych między listopadem 2000 roku a marcem 2004 roku.
Najwięcej pracy będzie miała Toyota, która wezwała do serwisów ponad 1,7 mln aut. W Polsce akcją objętych jest łącznie 26 tys. egzemplarzy modeli Yaris, Corolla i Avensis. Druga w kolejności jest Honda (1,1 mln aut). Mazda wezwie do serwisów 45 tys. aut na całym świecie, a Nissan 140 tys. Wśród nich znalazły się m.in. takie modele jak: Patrol, Pathfinder czy X-Trail. W Polsce akcja Nissana obejmie 8 tys. aut.
Co łączy czterech producentów prócz wspólnej ojczyzny? Winowajca całego zamieszania, czyli firma Takata, będąca dostawcą wadliwych poduszek powietrznych.
>>> Ile kosztują samochody w polskich salonach? Oto ceny wszystkich modeli <<<
Producenci podkreślają, że akcja ma charakter prewencyjny. Właściciele objętych nią samochodów zostaną poproszeni o bezpłatną wizytę w autoryzowanych serwisach.