Renault Twin'Z to odważny prototyp łączący w sobie cechy zapożyczone z dawnych modeli (Renault 4CV - spartańskie wnętrze, silnik z tyłu; Renault 5 - kształt nadwozia i wymiary) z nowoczesną techniką.
Do współpracy przy projekcie Renault zaprosiło brytyjskiego projektanta Rossa Lovegroove'a. Ma on na swoim koncie m.in. projekty inspirowane światem natury. Ta fascynacja jest widoczna także w Twin'Z. Począwszy od wnętrza z minimalistycznymi fotelami i ledwo zaznaczoną deską rozdzielczą, po obręcze kół wzorowane na pnących się do góry drzewach. Z zewnątrz koncept przyciąga uwagę setkami ledowych lampek oplatających tylną szybę i ciągnących się przez dach niemal do przedniej maski. Grill także jest podświetlany. Ciekawostką są tylne drzwi otwierane "pod wiatr", podobnie, jak w Rolls-Royce'ach Phantom i Ghost.
Nowe Twingo pojawi się w 2014 roku. Będzie zupełną rewolucją, przynajmniej w stosunku do obecnej generacji. Po pierwsze trzydrzwiowe nadwozie zostanie zastąpione pięciodrzwiowym i innej opcji nie będzie. Po drugie silniki trafią... na tylną oś, którą zresztą będą napędzać. Po trzecie nowe Twingo będzie można zamówić także w wersji Z.E., czyli z napędem elektrycznym.
>>> Renault Twingo - małe autko do miasta - ogłoszenia <<<
Twingo Z.E. będzie napędzany silnikiem o mocy 68 KM. Niestety Renault nie podaje żadnych szczegółów dotyczących silników benzynowych. Umieszczenie zespołu napędowego z tyłu oznacza konieczność stosowania małych silników zwłaszcza, jeśli nad nim ma być jeszcze jakikolwiek bagażnik. Czyżby francuska firma po silnikach R3 0.9 TCe (90KM) i R4 1.2 TCe (120 KM) planowała trzecią wersję, tym razem o jedynie dwóch cylindrach? Silnik R2 0.6 o mocy 60 KM wydaje się wystarczający do napędu ważącego poniżej tony miejskiego autka.