Scion ma być bardziej luksusowy? Galeria

Scion obchodzi swoje dziesięciolecie. Z tej okazji zarząd zastanawiał się nad przyszłym kierunkiem, w jakim firma miałaby pójść

Samochody z innej bajki | Scion

Scion to marka należąca do Toyoty. Japoński koncern stworzył ją, by oferować na rynku amerykańskim samochody, które nie pasowały do wizerunku głównej marki. Od samego początku kierowano je głównie do młodych ludzi. Ten system sprawdził się.

Oferta nigdy nie była nazbyt bogata. W pierwszym roku sprzedaży oferowano tylko dwa modele: spokrewnione z Yarisem xA i pudełkowate xB. Po roku dołączył dwudrzwiowy tC korzystający z platformy i podzespołów znanego u nas Avensisa. Pod marką Scion Toyota sprzedaje w USA także iQ i GT86 (jako FR-S).

Najlepszy dla marki był rok 2006, kiedy sprzedano 173 tys. aut. Od tamtej pory sprzedaż spadła o 60%. W grudniu zeszłego roku sprzedaż Sciona wyniosła 5% ogólnej sprzedaży Toyoty w USA. Lexus sprzedaje trzykrotnie więcej.

Być może te liczby spowodowały, że Toyota zastanawia się nad zmianą obranego dekadę wcześniej dla Sciona kierunku. Drugim powodem jest brak oferty w zakresie małych samochodów luksusowych. Lexus nie ma konkurenta dla Mercedesa CLS, Audi A3 sedan, czy BMW serii 1 i odmawia obniżenia cen poniżej 30 tys. dolarów.

Jeśli zostaniemy w miejscu, będziemy mieli poważne kłopoty - powiedział Doug Murtha, Scion Vice President

Kulejąca sprzedaż, potrzeba wypełnienia luki pomiędzy Toyotą a Lexusem i dobre postrzeganie marki Scion mogą oznaczać poważne zmiany w najbliższym czasie. Pchnięcie jej o szczebel do góry jest najbardziej prawdopodobne.

Zapraszamy do galerii . Znajdziecie w niej zdjęcia wszystkich modeli marki z obecnej oferty w wersji jubileuszowej 10 Series oraz zdjęcia modelu tC po liftingu.

>>> Toyota Avensis - ogłoszenia <<<

Więcej o: