Lancia Epsilon, zbudowana na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata 500, mierzy 384 cm długości, 167 cm szerokości i 151 cm wysokości. Zwiększony względem poprzedniczki rozstaw osi (z 230 do 239 cm) pozwolił wygospodarować więcej przestrzeni dla osób podróżujących z tyłu. Pojemność bagażnika wynosi teraz 217 litrów.
Ypsilon oferowany jest z trzema silnikami do wyboru: dwoma benzyniakami i jednym turbodieslem. Gamę otwiera wolnossący motor o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM. Nieco więcej, bo 85 KM oferuje turbodoładowany TwinAir o pojemności 0,9 litra. Najmocniejszy i najdroższy jest 1,3-litrowy turbodiesel o mocy 95 KM.
Lancia Ypsilon dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: Silver, Black&Red, Gold i Platinum. Podstawowa odmiana Silver ma na pokładzie m.in.: system start-stop, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane przednie szyby.
W wersji Black&Red klienci dodatkowo otrzymują radioodtwarzacz CD/MP3 i manualną klimatyzację. W wersji Gold w cenę wliczone są ponadto kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą oraz ogrzewane, sterowane elektrycznie lusterka boczne, a przy wyborze najbogatszej odmiany Platinum, dopłaty nie wymagają również elektrycznie sterowane szyby tylne i 15-calowe obręcze z lekkich stopów.
Wszystkie wersje objęte są 5 letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Klienci mogą liczyć też na rabat w wysokości 1000 zł przy zakupie.