Qoros 3 sedan od 16 tys. euro

Podczas salonu samochodowego w Genewie, w rozmowie z dziennikarzem BBC, przedstawiciel Qorosa zdradził cenę pierwszego modelu jaki trafi do salonów. Również tych europejskich

Samochody z nowej bajki - Qoros

Mierzący 4,6 m długości i 1,84 m szerokości Qoros 3 sedan, na rynku konkurować ma między innymi z Volkswagenem Jettą. Szef marketingu nowej firmy - Stefano Villanti zakłada, że największą grupę klientów kupujących to auto stanowić będą mieszkańcy dużych metropolii, w wieku między 25 a 35 lat.

W rozmowie z dziennikarzem BBC przedstawiciel firmy zdradził, że podstawowa wersja sedana kosztować będzie 16 tys. euro, a za topową odmianę trzeba będzie zapłacić około 20 tys. euro. Dla porównania, na niemieckim rynku ceny Jetty startują od 21 475 euro, a na podstawową wersję czterodrzwiowego Cruze'a trzeba przeznaczyć co najmniej 19 790 euro.

>> Używaną Jettę można mieć już za... <<

Przedstawiciele Qorosa zapewniają, że auto zostało zbudowane w sposób, który pozwoli mu z łatwością osiągnąć w europejskich testach zderzeniowych komplet gwiazdek. Producent obiecuje też bogatą listę wyposażenia standardowego (m.in. 8-calowy dotykowy wyświetlacz w konsoli centralnej).

Chińskie podróbki - tandeta czy okazja?

Jeśli chodzi o gamę silnikową, na początku klienci będą mieli do wyboru wyłącznie jednostki benzynowe. Czterocylindrowe 1.6 dostępne będzie w dwóch wersjach: wolnossącej, generującej moc 124 KM oraz 156-konnej odmianie doprawionej turbosprężarką. W ofercie znajdą się również turbodoładowane jednostki trzycylindrowe. Mniejsza (pojemność 1,2 l) generować będzie moc 124 koni mechanicznych, większa (1,4 l) - 156 KM.

Auta przeznaczone na rynek europejski wyposażone będą w system start-stop, a do wyboru będzie sześciobiegowa skrzynia ręczną bądź siedmiostopniowy, dwusprzęgłowy automat. W przyszłości w salonach Qorosa pojawi się również wersja hybrydowa. Przedstawiciele firmy milczą natomiast na temat wprowadzenia do oferty silników wysokoprężnych.

W ciągu pierwszych dwóch lat Qoros zamierza produkować 150 tysięcy aut rocznie, a kiedy ich fabryka (znajdująca się ok. 160 km na północ od Szanghaju) osiągnie pełną moc - nawet 250 tysięcy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.