Wcześniej prezentowane przez nas szkice auta zapowiadały, że koncepcyjny Civic Wagon nieznacznie będzie się różnił od wersji produkcyjnej. Pierwsze oficjalne zdjęcia modelu tylko to potwierdzają i dodają coś jeszcze - Honda Civic Wagon będzie najbardziej dynamicznym kombi w swojej klasie.
A w niej część konkurencji zadomowiła się na dobre. Dostępny już od dawna Focus kombi skutecznie odbiera - szczególnie flotową - klientelę tym, których kompakty nie są dostępne właśnie w tej odmianie. Z powiększonym kufrem dostępne są też m.in. Opel Astra, Kia Cee'd, Hyundai i30, Peugeot 308 i Renault Megane, a do walki dołączą niebawem Toyota Auris, Volkswagen Golf i Seat Leon. W tym gronie nie mogło zabraknąć Hondy i jej Civica.
Pod maską zaprezentowanego na Salonie Samochodowym w Genewie konceptu będzie pracował nowy diesel japońskiej marki - 1.6-litrowy, czterocylindrowiec o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 300 Nm. Silnik oszczędny nie tylko na papierze, ale i w warunkach drogowych, o czym mieliśmy się już okazję przekonać (test Hondy Civic 1.6 i-DTEC już niebawem na Moto.pl).