Efekt godzinnej sesji możecie zobaczyć na zdjęciach. Octavia kombi w rzeczywistości prezentuje się bardzo atrakcyjnie. To niewiarygodne, co Czesi (z pomocą Niemców) zrobili ze zwykłym kompaktowym samochodem. Możemy tylko pozazdrościć.
Czy Octavia kombi podbije polski rybek? To kwestia ceny. Podstawowa wydaje się interesująca. Wystarczy jednak Octavię wyposażyć w kilka elektronicznych gadżetów, wybrać konkretny silnik, by cena poszybowała w rejestry zarezerwowane dla aut wyższego segmentu.
Przypomnijmy, auto jest o 90 mm dłuższe i o 45 mm szersze od swojego poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się prawie o 11 cm, co zaowocowało jeszcze większym wnętrzem. Nowa Octavia Combi oferuje pasażerom siedzącym z tyłu sporo miejsca na nogi - 73 mm na wysokości kolan - i posiada 610-litrowy bagażnik. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się do 1 740 litrów.
Gamę silników rozpoczyna mały 1.2 TSI o mocy 86 KM. Pozostałe jednostki to:
Silniki benzynowe
1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - 5M 1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - 6M/DSG 1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - 6M/DSG 1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - DSG
1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - 5M 1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - 5M/DSG 1.6 TDI GreenLine (110 KM) - 6M 2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - 6M/DSG
Nowa Skoda Octavia dostępna będzie w trzech wariantach wyposażenia: Active, Ambition i Elegance. W podstawowym, w cenie auta klienci dostaną m.in. klimatyzację z chłodzeniem schowka po stronie pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane boczne lusterka, centralny zamek, systemy ABS i ESP, poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową kierowcy, komputer pokładowy, światła do jazdy dziennej oraz stalowe obręcze kół.
>> Używaną Octavię można kupić za śmieszne pieniądze <<
W bogatszej wersji Ambition, na liście wyposażenia standardowego znajdują się dodatkowo m.in. 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, lepszy radioodtwarzacz z czterema dodatkowymi głośnikami, czteroramienną wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, podłokietniki między przednimi fotelami i w oparciu tylnej kanapy, przednie fotele z regulacją wysokości i podparcia pod lędźwie, zamykany schowek w konsoli centralnej, światła przeciwmgłowe, a także lusterka i klamki lakierowane pod kolor nadwozia.
W najbogatszej odmianie Elegance, Octavia oferuje ponadto m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz z kolorowym, dotykowym ekranem o przekątnej 5,8 cala, spryskiwacze reflektorów, zamykany schowek pod fotelem kierowcy oraz 17-calowe obręcze z lekkich stopów.
Nie zabraknie oczywiście wersji RS, ale na nią będziemy musieli jeszcze poczekać.