Ferrari uzyskało najwyższą notę spośród marek Global 500. Znajduje się na niej 500 najbardziej wartościowych marek z grup Business-To-Consumer (B2C) i Business-To-Business (B2B). Nie przeszkodził w tym fakt, że włoska marka nie jest najwięcej wartą na świecie. W rankingu Brand Finance (dalej zwane BF) nie tylko to jest brane pod uwagę.
BF doceniło Ferrari m.in. za średni przychód na klienta. Przy tak ekskluzywnym i drogim towarze, jakim są auta z Maranello, jest to zrozumiałe. Podczas oceny brano również pod uwagę trudniejsze do zmierzenia czynniki, takie jak miłość i przywiązanie do marki, które pozwoliły Ferrari wzbić się na szczyt zestawienia BF.
Ubiegły rok upłynął Włochom pod znakiem rekordów. Pierwsze 9 miesięcy 2012 roku było finansowo najlepszym okresem w historii Ferrari. Zysk netto wzrósł o 7,6 proc. do 244 mln euro, a sprzedaż aut zwiększyła się o 4,5 proc.
Należy jednak pamiętać, że Apple - z wynikiem na poziomie 400 mld dol. - pozostaje najwięcej wartą marką na świecie.