Co ma wspólnego Pajero Sport i Pajero? Wbrew pozorom dodatkowe słowo Sport nie oznacza sportowej wersji, a zupełnie oddzielny model. Mitsubishi wychodzi z założenia, że nazwa Pajero to legenda, z której czerpać korzyści może więcej, niż tylko jeden model.
Najprościej opisać Mitsubishi Pajero Sport, jako odmianę kombi pickupa L200. Oba modele oparto na tej samej ramie nośnej i korzystają z tych samych podzespołów. Podobieństwo widać najbardziej z przodu, gdyż do słupka B oba modele są niemal identyczne.
Nadwozie Pajero Sport jest bardzo obszerne. Wynika to m.in. z wymiarów: 470x181x180 cm. Tylna kanapa jest przesuwana (15 cm), co pozwala powiększyć i tak spory bagażnik (714 l). Oparcia tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60:40, można złożyć w kierunku przednich foteli bez potrzeby wyjmowania zagłówków. Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska powierzchnia. Przestrzeń załadunkowa powiększa się wtedy do 1813 l.
Mitsubishi Pajero Sport jest wyposażone w silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 litra High Power z systemem bezpośredniego wtrysku common-rail. Moc wynosi 178 KM przy 4000 obr./min. a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 2000-2850 obr./min. w wersji z ręczną oraz 350 Nm przy 1800-3500 obr./min. w wersji z przekładnią automatyczną. Obydwie mają pięć przełożeń. Napęd na obie osie przekazywany jest za pośrednictwem układu Super Select 4WD wyposażonego w skrzynię rozdzielczą i blokadę centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego. Dostępne są cztery tryby jazdy: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. Kąt natarcia w Pajero Sport wynosi 36 st., kąt zejścia 25 st. lub 24 st. (w zależności od wersji) kąt rampowy 23 st., natomiast prześwit to 21,5 cm. Pajero Sport może holować przyczepę z hamulcem o masie do 2,5 tony.
>>> Mitsubishi Pajero - używana alternatywa dla Land Cruisera <<<
Na liście standardowego wyposażenia Pajero Sport Intense znajdują się m.in. przednie reflektory przeciwmgielne, klimatyzacja ręczna, regulowane elektrycznie składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio. Wersja Intense+ oferuje dodatkowo automatyczną klimatyzację, tempomat, reflektory ksenonowe, czy 17-calowe koła.
Dla kogo Pajero Sport jest dedykowany? Najprościej odpowiedzieć na nie podając lokalizacje fabryk i montowni, z których to auto wyjeżdża. Oprócz Tajlandii (największa fabryka tego modelu i jeden z największych rynków zbytu dla Pajero Sport) są to Brazylia, Filipiny i Bangladesz. Oczywiście auto jest też sprzedawane w Afryce, Australii, czy Rosji, ale to też dużo mówi o jego przeznaczeniu. Solidne podwozie oparte na ramie, napęd 4x4 mają ułatwić poruszanie się w rejonach, gdzie okresowo, lub permanentnie brakuje przejezdnych dróg. Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej, w którym Pajero Sport znajduje się w ofercie. Najwyraźniej są w naszym kraju drogi, z którymi osobowe auto sobie nie poradzi.
Mitsubishi Pajero Sport jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów w cenie 137 990 zł i Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 159 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł.