Mercedes E Klasy zyskał nowa twarz. Od nowa "wymyślono" przednie reflektory, teraz zamiast czterech oddzielnych są dwa zintegrowane. Wersja Elegance zachowała dyskretny urok limuzyny, Avangarde zaś otrzymały ogromne wloty powietrza w przednim zderzaku, co ma przypaść do gustu kierowcom o sportowym zacięciu.
Na pokładzie nowej E Klasy pojawiło się wiele nowych systemów bezpieczeństwa. Są wśród nich: system wykrywający pieszych i uruchamiający automatyczne hamowanie, system mierzący prędkość pojazdu zbliżającego się do tyłu klasy E, który włącza światła awaryjne, jeśli wykryje możliwość kolizji, czy system umożliwiający automatyczne parkowanie.
Nowa E Klasa dostępna jest z szeroką gamą silników, z których siedem dostępna jest także z napędem obu osi 4Matic. Dla kierowców, którzy oczekują od samochodu czegoś więcej, przygotowano wersję AMG. Po raz pierwszy pojawia się ona także w wersji z napędem na cztery koła 4MATIC oraz w ekstremalnej wersji E 63 AMG S 4MATIC, której przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,6 sekundy.
Samochód można już zamawiać u dilerów Mercedesa w całej Polsce. Pierwsze sztuki trafią do klientów w kwietniu.