CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra są już drugą - po benzynowych jednostkach 1.6 SIDI ECOTEC - rodziną nowych silników Opla o mniejszej pojemności. Nowe diesle zastąpią obecnie używane jednostki 1.7 CDTI oraz wybrane, słabsze warianty silników 2.0 CDTI.
>> Praktyczna Astra z dieslem za 7 tys. zł <<
Głównymi założeniami w procesie rozwoju nowego silnika były: zredukowanie poziomu hałasu oraz poziomu wibracji, wyższa kultura pracy, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego oraz niewielkie zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium, nowy silnik CDTI ECOTEC 1.6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy.
Na początek Opel przygotował wersję rozwijającą moc 136 koni mechanicznych oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego (najmocniejszy wariant wysokoprężnego 1.7 oferuje, odpowiednio: 130 KM i 300 Nm). Przedstawiciele Opla obiecują, że jednostka może pochwalić się średnim zużyciem paliwa o około 10 proc. niższym od dwulitrowych diesli o podobnej mocy.
Nasz nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku - zdradził dr Thomas Serdan, Wiceprezes Zarządu Opla
Produkcja nowych diesli Opla ruszy wiosną. Zajmą się tym zakłady w węgierskim Szentgotthard.