Nagroda NACOTY (North American Car of the Year) przyznawana jest już po raz dwudziesty. W tym roku zwycięzcę wskazywało 49 dziennikarzy ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. W plebiscycie, wzorowanym na europejskim COTY, wybierane jest najciekawsze auto zaprezentowane w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jedenaście razy wygrywały firmy rodzime, japońscy producenci triumfowali trzykrotnie, a europejscy - dwa razy. Tylko raz, a było to w roku ubiegłym, zwyciężyła firma koreańska. NACOTY 2012 zgarnął Hyundai Elantra.
Z tegorocznego werdyktu najbardziej zadowoleni są szefowie Cadillaca. Ich ATS w finale nie dał szans przeciwnikom. Amerykańska limuzyna dostała od dziennikarzy 207 punktów. Na drugim miejscu, ze 159 punktami, uplasowała się Honda Accord, a trzeci był Ford Fusion (124 punkty).
Dla przypomnienia, Cadillac ATS jest konkurentem dla takich aut jak BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedes Klasy C. Amerykanie mają do wyboru jedną z trzech jednostek benzynowych: R4 2.5 (200 KM), R4 2.0 Turbo (270 KM) lub V6 3.6 (320 KM). Cadillac ATS jest lżejszy od niemieckiej konkurencji, ma niemal idealny rozkład mas (51:49), tylny napęd i oferuje ciekawe rozwiązania, jak np. system Magnetic Ride Control , który na bieżąco reguluje działanie amortyzatorów. Producent nie ukrywa, że ATS celuje raczej w klientów BMW, a nie Mercedesa. Z myślą o nich właśnie, inżynierowie dopracowali zawieszenie. General Motors twierdzi, że ATS prowadzi się najlepiej w swojej klasie. Najwyraźniej, coś jest na rzeczy.