Salon Detroit 2013 | Jeep Patriot i Compass

Patriot i Compass to dwa crossovery produkowane przez Jeepa na wspólnej platformie. Na nowy sezon oba modele otrzymały nową skrzynię i przeszły nieznaczny retusz

Jeep od lat marzy o małych modelach, które mógłby sprzedawać w ilościach masowych, zabezpieczając przy tym przyszłość marki. Od kiedy Fiat przejął pakiet kontrolny w Chryslerze i oba koncerny rozpoczęły współpracę, jest na to spora szansa. Szykowany Fiat 500X prawdopodobnie posłuży za bazę dla najmniejszego w historii Jeepa. Póki co Patriot i dzielący tę samą płytę podłogową nieco większy Compass otwierają paletę Jeepa. Na nowy sezon przygotowano niewielkie zmiany stylistyczne, ale nie tylko.

Wygląd nieznacznie poprawiono. Patriot otrzymał nowy zderzak przedni z węziej osadzonymi lampami przeciwmgielnymi, z kolei w Compassie zmieniono wygląd świateł stosując czarne wnętrza lamp i przydymione "szkła". Obie zmiany są kosmetyczne i ciężko je zauważyć na pierwszy rzut oka.

Od strony technicznej nowością jest sześciobiegowy automat 6F24, który będzie można zamówić z obydwoma stosowanymi silnikami benzynowymi, niezależnie czy klient wybierze wersję 4x2 czy 4x4. Jeep podkreśla, że nowa skrzynia jest w pełni bezobsługowa i nie wymaga wymiany oleju ani filtra do końca jej eksploatacji.

Paleta silników pozostała niezmieniona. Do wyboru jest jednostka benzynowa 2.0 (158 KM) lub 2.4 (172 KM). Sprzedawany w Europie Compass jest też oferowany z Dieslem 2.2 CRD (136/163 KM), ale na razie brak informacji, czy nowa skrzynia będzie dostępna także i w tym przypadku.

>>> Jeep - legenda bezdroży może być twoja <<<

Więcej o: