Cadillac C-Ville

Samir Sadikhov stworzył ciekawy projekt dużej limuzyny Cadillaca. Czy jednak nie jest on zbyt odważny dla konserwatywnej marki?

Ferrari Xerzi - Ferrari World Design Contest 2011
Ferrari Xerzi - Ferrari World Design Contest 2011 rys. Samir Sadikhov
Samir Sadikhov odniósł już sukces jako projektant samochodów. Jego projekt Xerzi zakwalifikował się do finału Ferrari World Design Contest w 2011 roku.

Nieczęsto zdarza się, że amatorski projekt jakiegoś samochodu jest wart uwagi. Często młodzi projektanci bujają w obłokach, często ich wizje nie mają własnego charakteru, lub nie przypominają innych modeli danej marki. Samir Sadikhov nie popełnia takich błędów, a przykładem jego zdolności jest najnowszy projekt: Cadillac C-Ville.

Kryzys paliwowy dotknął nawet Cadillaca. W 1975 roku luksusowa marka GM wypuściła "mały" model Seville. Auto przyjęto bardzo dobrze. Druga generacja z 1980 roku nie sprzedawała się już tak jak pierwsza, ale za to zapamiętano ją ze względu na awangardową linię tylnej części nadwozia.

Cadillac Seville (1982)
Cadillac Seville (1982) fot. GM | Cadillac Seville

Cadillac C-Ville nawiązuje do swojego pierwowzoru z 1980 roku. Jednak Sadikhov nie stworzył jego współczesnej wersji, a jedynie czerpał inspirację. Tył jest oryginalny i odnosi się do CTS Coupe, a jednocześnie pozostaje klasyczną limuzyną. Przedni pas też jest bardzo udany i nowoczesny, ale patrząc na niego nadal łatwo rozpoznajemy markę. Mówiąc wprost, C-Ville od strony stylistycznej ma wszystko, czego w ostatnich kilkunastu latach brakowało samochodom marki Cadillac.

>>> Cadillac - w tym aucie z pewnością wyróżnisz się z tłumu <<<

Więcej o: