Listopadowe wyniki analizy przeprowadzonej przez Autotrader.pl pokazują, że wciąż najczęściej poszukiwaną marką był Volkswagen. Jego wyszukiwania stanowiły 13,2 proc. wszystkich zapytań dotyczących marek. To dokładnie tyle samo, ile w poprzedniej odsłonie raportu. Na drugie miejsce wskoczył Ford z wynikiem 7,3 proc. wyszukań. Nieznacznie słabiej wypadł zamykający podium Mercedes (7,1 proc.). Oto dziesięć najpopularniejszych marek, wśród konsumentów zainteresowanych zakupem auta używanego:
Polacy pozostają wierni silnikom Diesla. Ich popularność wciąż rośnie. W listopadzie jednostki wysokoprężne stanowiły aż 43,5 proc. wszystkich wyszukań, dotyczących rodzaju paliwa. To znacznie więcej niż we wrześniu (34,4 proc.) i październiku (40,3 proc.). Odbiło się to na popularności samochodów napędzanych gazem, które stanowiły 16,5 proc. wyszukań (we wrześniu 23,5 proc.). Silnikami benzynowymi było zainteresowanych 19,3 proc. użytkowników. Bardzo znikomym - żeby nie powiedzieć symbolicznym - zainteresowaniem cieszyły się za to auta z napędem hybrydowym. To zaledwie 0,2 proc. wyszukań. Pozostali użytkownicy (tj. 20,5) proc. wahali się pomiędzy benzyną i gazem, zaznaczając w opcjach wyszukiwania pozycję "benzyna lub gaz".
Polacy wciąż najczęściej wyszukują starszych samochodów. Najczęściej w przedziale wiekowym 6 do 10 lat. Ta opcja stanowiła 33,7 proc. wyszukań. Na drugim miejscu pojawiły się jeszcze bardziej leciwe auta, z przedziału 11-15 lat (23,6 proc.). Auta w wieku od 4 do 5 lat zainteresowały 16,4 proc. użytkowników serwisu Autotrader.pl. Najmniej popularne są auta młode (do jednego roku), stanowiące 1,7 proc. wyszukań. Popularniejsze okazały się samochody starsze niż 20-letnie (3,9 proc.).
Trudno sprostać wymaganiom klientów. Najczęściej szukają oni Volkswagena Golfa w cenie od 5 do 10 tys. zł, z silnikiem Diesla pod maską i z przebiegiem od 100 do 150 tys. km. Kompakt z jednostką wysokoprężną często spełnia rolę auta służbowego, a jego głównym przeznaczeniem nie są podróże po mieście. Trudno się zatem spodziewać, że przebieg tego typu samochodu, który kończy 10 lat, będzie się mieścił w granicach 100-150 tys. km. To w części wyjaśnia powody, dla których handlarze często cofają liczniki w sprzedawanych autach. Nieuczciwość to wynik wygórowanych, a niekiedy nawet niemożliwych do spełnienia, wymagań klientów. Magia małego przebiegu wciąż zatem trwa.
Jak już wspomnieliśmy, najpopularniejsze są auta z przebiegiem od 100 do 150 tys. km (33,7 proc. wyszukań). Nieznacznie mniejszą popularnością cieszą się auta z przebiegiem 50-100 tys. km. 2,5 proc. użytkowników było zainteresowanych autami z przebiegiem wyższym niż 250 tys. km.
Choć trudno w to uwierzyć, najpopularniejsze pozostają auta w cenie od 5 do 10 tys. zł. (25,6 proc.). Tylko nieznacznie mniejszą popularnością cieszyły się samochody do 5 tys. zł (23,5 proc.). Co ciekawe, Polacy częściej szukali samochodów w cenie od 15 do 20 tys. zł niż w przedziale 10-15 tys. zł. Najmniej popularne są rzecz jasna auta najdroższe. Te za 100 tys. zł i droższe stanowiły jedynie 0,6 proc. wszystkich wyszukań.
Źródło: Autotrader.pl
ZOBACZ TAKŻE: