Lamborghini Gallardo zadebiutowało w 2003 roku jako "tani" model, z miejsca stając się hitem sprzedażowym. W 2006 roku w Los Angeles pokazano Spydera. Rok później sprzedano rekordową ilość Gallardo. W 2007 auto znalazło 1951 nowych nabywców. W 2008 roku przeprowadzono poważne modyfikacje, zmieniając wygląd, silnik i oznaczenia modelowe. Powrócono do typowych dla marki liter LP, po których liczba określa moc w KM, a po myślniku podano ilość kół napędzanych. Druga seria to całe bogactwo wersji limitowanych, w tym kilka dedykowanych rynkom Azji wschodniej (Hong Kong, Malezja, Singapur). Najciekawsza jest jednak tylnonapędowa wersja LP 550-2 Valentino Balboni będąca hołdem dla wieloletniego kierowcy testowego Lamborghini.
Dwa miesiące temu Lamborghini przedstawiło Gallardo po kolejnych zmianach stylistycznych. Za plecami kierowcy bez zmian. Włosi nie poddali żadnym modyfikacjom 5.2-litrowego V10. Nadal drzemie w nim 560 KM mocy i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a napęd trafia na obie osie. I to właśnie ta, odmieniona wizualnie, ale nie mechanicznie wersja, zwana od 2008 roku LP 560-4 to ostatnia odmiana małego i lubianego Lambo.
ZOBACZ TAKŻE:
Pierwsze zdjęcia Aventadora bez dachu