Współczesne wcielenie Fiata 500 zadebiutowało w 2007 roku. Retro-maluch spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, a w salonach Fiata rozdzwoniły się telefony od klientów, pragnących zamówić egzemplarz dla siebie. Początkowo oferowany wyłącznie na Starym Kontynencie, dziś sprzedawany jest w ponad 100 krajach na całym świecie i niezmiennie cieszy się wielką popularnością. Do niedawna modny Fiat produkowany był wyłącznie w polskich zakładach w Tychach. Od 2011 roku 500-ki zjeżdżają także z linii produkcyjnej w meksykańskim mieście Toluca.
Siłą modelu jest jego różnorodność. Fiata 500 można zamówić w wersji silnikiem benzynowym albo dieslem, z normalnym dachem albo składanym. Jest również ognista odmiana Abarth i ekologiczna TwinAir. Klienci mają też ogromne możliwości personalizacji swojego egzemplarza. Można przebierać w kolorach nadwozia, ozdobnych kalkomaniach, wzorach aluminiowych obręczy kół i możliwych wariantach wykończenia wnętrza. W ciągu pięciu lat Fiat wypuścił też mnóstwo specjalnych, limitowanych edycji modelu. Dla każdego, coś miłego.
Jubileuszowy egzemplarz Fiata 500, wyprodukowanych w tyskich zakładach, to auto w wersji Lounge z trójwarstwowym, perłowym lakierem Bianco Perla, napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM.
ZOBACZ TAKŻE:
Fiat 500C 1.3 Multijet - test | Za kierownicą