Chociaż z zewnątrz bardzo przypomina model z poprzedniej generacji, nowy "leśnik" to zupełnie nowa konstrukcja. Auto powstało na zmodyfikowanej płycie podłogowej Subaru XV. Nowy Forester jest większy od swojego poprzednika w każdym wymiarze. Ma 4595 mm długości (+35 mm), 1795 mm wysokości (+15 mm) i 1695 mm szerokości (+ 20 mm). Większa jest nawet odległość między osiami, który teraz wynosi 2640 mm (+ 25 m). Powinni to docenić szczególnie pasażerowie zajmujący miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Będziemy mogli to ocenić, gdy przyjdzie nam testować auto. Już dziś możemy za to powiedzieć na pewno, że do bagażnika będzie można włożyć więcej tobołów. Jego pojemność wzrosła bowiem z 450 do 505 litrów.
Nowy Subaru Forester trafi do europejskich salonów w przyszłym roku. Europejska gama silnikowa nie została jeszcze oficjalnie przedstawiona, ale najpewniej nie zabraknie w niej dwulitrowego diesla o mocy 150 KM. W oczekiwaniu na kolejne szczegóły dotyczące nowego "leśnika", zapraszamy na pierwszy film z japońskim autem w roli głównej.
ZOBACZ TAKŻE:
Subaru Forester z 2005 roku za 26 tys. zł