>> Japoński rywal Golfa już od 22 tys. zł <<
Druga generacja Toyoty Auris zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Paryżu. Auto otrzymało zupełnie nowe nadwozie, nakreślone ostrzejszymi niż u poprzednika liniami. Rozstaw osi nie zmienił się i wciąż wynosi 260 cm. Auto jest za to o 55 mm niższe i o 30 mm dłuższe od obecnie sprzedawanego modelu. Powiększył się również bagażnik, z 355 do 360 litrów. We Francji zadebiutował także Auris kombi.
Nowy wcielenie japońskiego kompaktu trafi do polskich salonów 11 stycznia. Początkowo auto będzie dostępne wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej oraz z silnikami benzynowymi i diesla. W kolejnych miesiącach zadebiutuje odmiana hybrydowa oraz wersja kombi ochrzczona Touring Sports, dostępna z trzema rodzajami napędu.
Póki co, nie znamy jeszcze szczegółowego cennika. Wiemy za to, że podstawową wersję nowego Aurisa będzie można w Polsce kupić już za 59 900 zł. Auto będzie zatem tańsze niż obecnie sprzedawana generacja modelu (61 600 zł).
Zakłady w Burnaston będą opuszczać Auris i Auris Touring Sports z silnikami benzynowymi, diesla oraz pełnym napędem hybrydowym. Sam zestaw hybrydowy, podobnie jak w przypadku innych modeli Toyoty, jest produkowany w Japonii. Silniki diesla 1.4 D-4D oraz 2.0 D-4D będą produkowane, tak jak do tej pory, w Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach. Silnik benzynowy o pojemności 1,8 l dostarczany będzie z brytyjskich zakładów w Deeside.
Źródło: Toyota
ZOBACZ TAKŻE:
Twój kot odda życie za nową Toyotę | Wideo