Nikt nie powinien być zaskoczony wyglądem usportowionej Ibizy. Auta nie sposób bowiem odróżnić od prototypu małej Cupry pokazanego w tym roku w Pekinie. Na tle bardziej spokojnych odmian modelu wyróżnia się natomiast za sprawą ostrzej nakreślonych zderzaków, sporych rozmiarów dyfuzora ze zintegrowanym, centralnie umieszczonym wydechem, czerwonych zacisków hamulcowych i 17-calowych obręczy kół. Sportowa odmiana Ibizy wyposażona jest też standardowo w elektroniczną szperę, obniżone zawieszenie oraz układ ESP z funkcją wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Pod maską wciąż pracuje benzynowe 1.4 TSI doprawione kompresorem i turbiną, rozwijające moc 180 koni mechanicznych i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Chociaż na papierze potencjał silnika się nie zmienił, Ibiza Cupra rozpędza się teraz do setki o 0,3 sekundy szybciej (6,9 sek) niż wersja sprzed liftingu. Wzrosła również - o 3 km/h - prędkość maksymalna. Teraz autem można się rozpędzić do 228 km/h. Silnik współpracuje siedmiostopniową skrzynią DSG.
W europejskich salonach Seata, odświeżona Ibiza z dopiskiem Cupra pojawi się na początku przyszłego roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowy Seat Toledo | Galeria