Rumuński Symbol Renault

Pod nazwą Symbol Renault sprzedawało na niektórych rynkach Thalię, czyli Clio z dużym bagażnikiem. Teraz Francuzi wpadli na lepszy pomysł

Dacia Sandero i Dacia Logan w nowych wcieleniach

Podczas salonu w Istambule Renault pokaże odświeżonego Fluence'a, ale też swego rodzaju nowość. Jest nią model Symbol, czyli niedrogi sedan. Nie jest to jednak całkowicie nowa konstrukcja, chociaż znamion nowości trudno mu odmówić. Symbol to druga generacja Dacii Logan za znaczkiem swojego francuskiego właściciela.

Co się zmieniło? Zastosowanie dużego znaku firmowego spowodowało wcięcie w masce silnika, inne są też zderzaki. Zmian nie jest wiele. Pod maską będzie można znaleźć te same silniki, co w Loganie. Podstawowy będzie mieć trzy cylindry i dzięki doładowaniu osiągnie 90 KM. Będą też Diesle dCi o mocach 75 i 90 KM. W wyposażeniu będzie można znaleźć m.in. tempomat, dzielone oparcie tylnej kanapy, radio CD/MP3 z wejściem USB, czy system Renault Media Nav z ekranem dotykowym.

Renault Symbol najpierw trafi na rynek turecki, algierski i tunezyjski. Wprowadzenie modelu Symbol opartego na Dacii Logan rodzi pytanie, czy Renault zamierza stworzyć trzecią generację Thalii. Oba auta korzystają z bardzo podobnej technologii i jest między nimi niewielka różnica cenowa.

Przypomnijmy, że w najnowszej ofercie promocyjnej Renault Thalia dostępna jest już od 31 300 zł, czyli jest zaledwie 1 400 zł droższa od Logana. Może to nieco ożywi sprzedaż, która we wrześniu wyniosła 35 sztuk, a w pierwszych 10 miesiącach 2012 roku 496 sztuk, plasując Thalię poza pierwszą setką najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Stary Logan radzi sobie u nas znacznie lepiej, w okresie styczeń-wrzesień 2012 nabywców znalazły 1 603 auta.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Dacia Logan, Sandero i Stepway | Galeria

Dacia rządzi we Francji

Dacia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.