Fiat Panda 4x4 ma długą tradycję. Po raz pierwszy napęd obu osi zawitał w tym modelu w 1983 roku. Druga generacja nie była wyjątkiem, a teraz i trzecia doczekała się uterenowionej odmiany ze zwiększonym prześwitem i napędem 4x4.
Nadwozie zabezpieczono przed otarciami lakieru stosując plastikowe listwy ochronne nadkoli, drzwi i zderzaków. Z przodu auto udaje, że ma solidną osłonę silnika. Panda 4x4 ma podniesione nadwozie, seryjnie wyposażona jest w specjalnie opony 175/65 R15 84T M+S dedykowane wyłącznie dla tego modelu, a napęd obu osi realizowany jest przez system torque-on-demand, w którym elektroniczny sterownik rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła.
Wyposażenie standardowe nowego Fiata Panda 4x4 obejmuje m.in. system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, 15-calowe polerowane felgi ze stopu lekkiego, ogumienie 175/65 R15 M+S, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, zdalnie sterowany zamek centralny oraz zagłówki siedzeń tylnych. W skład równie bogatego wyposażenia opcjonalnego wchodzi m.in. innowacyjny system "City Brake Control", przesuwna kanapa tylna oraz system nawigacji Blue&Me TomTom2 Live.
Nowy Fiat Panda 4x4 oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop: napędzanej nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. Obie jednostki współpracują z 6-stopniową skrzynią biegów.
Zobacz galerię Fiata Panda 4x4 .
Panda Trekking wygląda tak samo, jak Panda 4x4, ma te same nowe kolory nadwozia: pomarańczowy Sicilia Orange i metalizowaną zieleń Toscana Green , ale będzie wyraźnie tańsza. Powód to brak napędu 4x4. Zamiast tego w trudniejszych warunkach drogowych pomóc ma system kontroli trakcji Traction+. Jak się sprawdza? Raport z pierwszych jazd obiema Pandami przedstawimy już wkrótce.
Zobacz galerię Fiata Panda Trekking .
ZOBACZ TAKŻE: