Patrząc na pierwsze zdjęcia, od razu przychodzi na myśl znany już model XV. Pasy przedni i tylny są "surowe", kanciaste, co nadało Foresterowi bardziej offroadowego charakteru. Najnowsze dziecko japońskiej marki wygląda jak SUV z terenowym zacięciem (bardziej terenowym niż większość przedstawicieli tej grupy aut). Wnętrze to wręcz kopia wspomnianego XV.
Nie tylko stylistycznie, ale i mechanicznie, nowy Forester czerpie garściami od swojego mniejszego brata - powstał na zmodyfikowanej płycie XV. Tę samą platformę wykorzystuje najnowsza Impreza.
Najnowszy Forester jest znacznie większy od swojego poprzednika. Mierzy 4 595 mm długości (+35 mm), 1 795 mm wysokości (+15 mm) i 1 695 mm szerokości (+ 20 mm). Wyraźnie wzrosła też odległość pomiędzy osiami, która wynosi teraz 2 640 mm. To o 25 mm więcej niż w poprzedniku. Powinni to docenić szczególnie pasażerowie siedzący w drugim rzędzie siedzeń.
Nowy Subaru Forester trafi do europejskich salonów w przyszłym roku. Gama silnikowa nie została jeszcze oficjalnie przedstawiona, ale najpewniej nie zabraknie w niej dwulitrowego diesla o mocy 150 KM.
ZOBACZ TAKŻE:
Subaru Forester z 2005 roku za 26 tys. zł