Ośmiocylindrowy silnik V8 4.8 jest bardzo uniwersalny. W Cayenne oferowany jest w dwóch odmianach wolnossących i jednej doładowanej. Najmocniejsze Turbo osiąga 500 KM, co już jest wystarczające, by sprint do setki zaliczyć w 4,7 s. Porsche nie było by sobą, gdyby nie zaoferowało czegoś specjalnego. Tym czymś jest wersja Turbo S.
Co oferuje? Niby nic nadzwyczajnego, silnik jest mocniejszy o 10%, więc ma 550 KM. Osiągi poprawia w nieznacznym stopniu, gdyż przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 4,5 s, a prędkość maksymalna to 283 km/h. Ale cena jest znacznie wyższa, Turbo S będzie droższe od Turbo o ok. 30 tys. euro (ok. 25%). Co za to otrzymujemy?
>>> Tanie nie są - używane Porsche 911 <<<
Wiadomo że ekstremalnie wysokie osiągi (283 km/h dla SUV-a do bardzo dużo) wymagają specjalnych zabiegów. Porsche Cayenne Turbo S postawione jest na 21-calowych kołach 911 Turbo II , które dobrze wyglądają, ale też mieszczą potężne tarcze hamulcowe, które muszą poradzić sobie z ważącym 2,2 tony autem.
Na wyposażeniu znalazły się m.in. pneumatyczne zawieszenie z systemem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), systemy PASM, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) kontrolujący m.in. poślizg tylnego dyferencjału, jak i pakiet Sport Chrono. Ceny Porsche Cayenne Turbo S zaczynają się w Niemczech od 151 702 euro. Sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2013 r.
Wygląda na to, że gama silnikowa Porsche Cayenne jest już pełna. Podstawowy silnik benzynowy V6 3.6 ma 300 KM, jest on także stosowany w hybrydzie (łączna moc 380 KM), większe i bardziej drapieżne V8 4.8 ma moc 400 KM (wersja S) lub 420 KM (GTS), a z doładowaniem osiąga 500 KM (Turbo). Stawkę benzyniaków zamyka nowa wersja Turbo S o mocy 550 KM. Także gama silników wysokoprężnych jest już kompletna. Oprócz podstawowego Diesla V6 3.0 (245 KM) w Paryżu Porsche pokazało Cayenne S Diesel (382 KM).
ZOBACZ TAKŻE:
Porsche Panamera Sport Turismo