Decyzja jest w pełni zrozumiała. Samochody z nadwoziem typu kombi w segmencie C stanowią ok. 25% ogółu sprzedaży. Dodatkowe zalety posiadania takiego auta w swoim portfolio to atrakcyjniejsza oferta dla przedsiębiorców poszukujących auta firmowego.
Dotychczasowe informacje udostępnione przez Toyotę są dość skąpe. Wiemy, że rozstaw osi wynosi 260 cm, tyle samo co w Aurisie hatchback, ale długość zwiększyła się o 28,5 cm. Zyskał na tym bagażnik, ale nie wiadomo ile. W Paryżu Auris Touring Sports był zamknięty, a dostępu do wnętrza broniły ciemne szyby. To znak, że auto nie jest jeszcze gotowe i na rynku zadebiutuje przynajmniej z kilkumiesięcznym opóźnieniem.
Kiedy kombi trafi już do salonów sprzedaży pod maską znajdziemy te same silniki, co w hatchbacku. Będą to benzynowe 1.33 Dual-VVTi (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) oraz wysokoprężne 1.4 D-4D (90 KM) i 2.0 D-4D (124 KM). Mniejszy Diesel będzie oferowany ze skrzynią ręczną lub zautomatyzowną z trybami Economy , Manual i Sport . Mocniejsza benzyna 1.6 będzie dostępna także ze skrzynią CVT o 7 dobranych przełożeniach i jako jedyny nie będzie oferowany z układem Start-Stop.
>>> Toyota Auris - ogłoszenia <<<
Będzie także wersja hybrydowa, której podstawę stanowi silnik 1.8 VVT-i. Łączna moc układu to 136 KM. Wersje hybrydowe Aurisa, tak jak w Yarisie, otrzymają elementy stylistyczne charakterystyczne dla modeli z napędem HSD (Hybrid Synergy Drive).
ZOBACZ TAKŻE: