Nowy GTI do sprzedaży trafi na początku 2013 roku. Pod maską znajdzie się 2 litrowy silnik turbo o mocy 220 KM. Moc będzie można zwiększyć po wykupieniu opcjonalnego pakietu Performance do 230 KM. W porównaniu do poprzednika maksymalny moment obrotowy wzrósł o 70 Nm (do 350 Nm), a zużycie paliwa zmniejszono o 1,3 litra (średnio wg. danych fabrycznych 6,6 litra na setkę). Pierwszą 100 km/h nowy Golf GTI będzie osiągał w czasie 6,6 sekundy (Performance 6,5 sekundy). Prędkość maksymalna to 246 km/h.
Poza tym sensacji raczej nie będzie. Wlot powietrza ma charakterystyczny czerwony pasek i strukturę plastra miodu. Do tego podwójny wydech, bi-ksenonowe światła, tylne światła z technologią LED, 15 mm obniżone zawieszenie, lakierowane na czerwono zaciski. Volkswagen przy nowym Golfie GTI sięga raczej do sprawdzonych rozwiązań. Należą do nich klasyczne (17 i 18 calowe) felgi o nazwach "Denver", "Detroit" i "Glendale", kratkowana tapicerka, gałka zmiany biegów w kształcie piłeczki golfowej, trójramienne koło kierownicy. Z nowości wspomnieć trzeba o progresywnym układzie kierowniczym. Ma on uczynić z modelu GTI jeszcze bardziej dynamicznie prowadzący się samochód.
ZOBACZ TAKŻE
Renault Megane RS na sterydach