To, co dzisiaj wydaje się oczywiste, w 1974 roku było innowacją. Golf zastąpił na rynku wysłużonego Garbusa i uważany jest za protoplastę samochodów klasy kompakt. Zaprojektowane przez Giugiaro nadwozie kryło niezależne zawieszenie przednich kół i belkę skrętną z tyłu oraz nowoczesny układ napędu. Moc z umieszczonych poprzecznie, chłodzonych cieczą silników płynęła do kół przedniej osi. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę. Golf zdobył 2. miejsce w konkursie na Samochód Roku 1975, a w ciągu zaledwie 31 miesięcy produkcja auta pokonała barierę miliona sztuk. Po dwudziestu latach z taśm montażowych zjechał 15-milionowy Golf, a kolejne generacje utrzymują się w czołówce europejskich bestsellerów. Dziś do sprzedaży trafia siódma już generacja popularnego Volkswagena.
Którą generację VW Golfa uważasz za najlepszą? Wybierz ją w sondażu poniżej.