Daihatsu to marka zależna Toyoty. W Europie jest oferowana m.in. w Niemczech, ale jedynie do końca stycznia 2013 roku (szczegóły w linku poniżej) . Do Polski docierają jedynie pojedyncze sztuki z importu indywidualnego. A szkoda, bo japoński producent ma sporo ciekawych maluchów do zaoferowania.
Daihatsu Copen to sympatyczny z wyglądu mały kabriolet. Jego produkcja trwała dekadę i zakończyła się w tym roku. Pokazane w Dżakarcie dwa prototypy nazwane D-R i D-X świadczą o chęci kontynuowania produkcji tego typu auta. Daihatsu D-R to klasyczny, ale nowocześnie narysowany dwuosobowy samochód ze składanym dachem. Dla młodszej klienteli firma przygotowała model D-X obudowany plastikowymi listwami, przez co autko wygląda jakby powstało w pracowni stylistycznej Smarta.
Kolejny koncept nosi nazwę UFC i skierowany jest tylko na rynki Azji Wschodniej. Niewielkie nadwozie, duży rozstaw osi i trzy rzędy siedzeń, to popularny w tamtym rejonie świata przepis na auto rodzinne za niewielkie pieniądze.
Jedyna nowość Daihatsu pokazana w Indonezji i gotowa do produkcji seryjnej to Ayla. Jest to niewielkie auto segmentu A, które mierzy 3,5 m długości i jest napędzane silnikiem R3 1.0 o mocy 65 KM. W salonach Toyoty będzie dostępny bliźniaczy model Agya. Oba modele podejmą walkę o klienta z takimi rywalami, jak Honda Brio , czy Mitsubishi Mirage.
ZOBACZ TAKŻE: