Salon Paryż 2012 | Dacia Sandero i Dacia Logan w nowych wcieleniach

Inwazji Dacii ciąg dalszy. Po premierach bardzo atrakcyjnych cenowo Lodgy i Dokker, nadszedł czas na najważniejsze modele rumuńskiej marki - Sandero i Logan. Ich nowe wcielenia grubą kreską odcinają się od poprzedników, których stylistyka przywodziła na myśl konstrukcje z lat 90.

Tanio, taniej, najtaniej - Dacia Dokker wyceniona

Podobieństwo dwóch najnowszych produkcji Dacii jest zauważalne już na pierwszy rzut oka. Pas przedni jest wspólny. Nowe Sandero i Logana różni rodzaj nadwozia. Oba auta nie przypominają najnowszych konstrukcji rumuńskiej marki - są nieco bardziej zachowawcze. Na szczęście nie przypominają też swoich przestarzałych poprzedników. Wnętrza znamy ze wspomnianych wcześniej Lodgy i Dokkera - wszystko w imię minimalizacji kosztów. Ale czy to źle? Choć kokpit nie jest designerskim majstersztykiem, to klienci zapewne będą zadowoleni z powodu niskiej ceny nowych aut Dacii.

Rumuni nie zdradzili żadnych szczegółów dotyczących napędu. Niestety nie wiemy też, ile trzeba będzie zapłacić za nowego Logana i Sandero. Jednak mając na uwadze cenniki Lodgy i Dokkera, można się spodziewać, że dwie najnowsze produkcje Dacii będą znów cenowym hitem. Najtańsze Sandero powinno zostać wycenione na około 30 tys. zł (podobnie jak obecna generacja modelu). Lodgy będzie zapewne nieco droższe.

Strategia rumuńskiej marki jest jasna - jej samochody mają przyzwoicie wyglądać i być możliwie jak najtańsze. Podobną strategię przyjął jakiś czas temu Chevrolet, którego popularność w naszym kraju z miesiąca na miesiąc rośnie. Czy tak samo będzie z Dacią? Wszystko na to wskazuje.

ZOBACZ TAKŻE:

Auto z 2007 roku za 10 tys. zł

W 2014 każdego będzie stać na nowe auto | Nowa Dacia za 20 tys. zł

Dacia Lodgy | Galeria

Więcej o: