Przynależność do dużej rodziny ma ewidentnie swoje zalety. Porsche niemal zawsze współpracowało z Volkswagenem, ale teraz, gdy VW Group przejął producenta sportowych samochodów będzie ona jeszcze wyraźniejsza. Na pierwszy ogień Porsche "pożyczy" największego Diesla w ofercie koncernu.
Do tej pory chcąc kupić Cayenne z silnikiem wysokoprężnym klienci nie mieli wyboru. W ofercie był jedynie Cayenne Diesel z pochodzącym także z koncernu Volkswagena silnikiem V6 3.0 TDI o mocy 240 KM. Teraz oferta poszerzy się o wysokoprężne V8. Silnik ma pojemność 4,2 litra i generuje 382 KM. Jeszcze bardziej imponujący jest moment obrotowy, który w najwyższym punkcie wynosi 850 Nm. To oczywiście powoduje, że Cayenne S Diesel nie ma problemów ze zwiększaniem prędkości. Setka na liczniku może pojawić się już po 5,7 s, a prędkość maksymalna to 252 km/h.
Napęd przekazywany jest na obie osie za pomocą aktywnego systemu PTM. Według inżynierów Porsche zapewnia on wrażenie jazdy tylnonapędowym autem sportowym. W opcji dostępny jest system PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) poprawiający własności sportowe samochodu.
>>> Tanio nie jest - używane Porsche 911 <<<
Ogromny silnik zazwyczaj oznacza równie przerażające wartości spalania. Jeśli kierowca będzie wykorzystywał pełne możliwości samochodu, to z pewnością wizyty na stacji benzynowej będą częste. Ale podczas normalnej jazdy silnik zadowala się średnio 8,3 l/100 km (wg normy NEDC). Wtedy 100-litrowy zbiornik paliwa starczy na ponad 1000 km.
ZOBACZ TAKŻE: