Sprzedaż nowych samochodów w Polsce z roku na rok spada (obecny poziom spadków wynosi 11 proc.). W lipcu w naszym kraju zarejestrowano 23 736 nowych aut. Jakich?
Czarnym koniem zestawienia jest Dacia Duster. Samochód, który jeszcze w ubiegłym roku ledwo załapał się do pierwszej 30 najpopularniejszych samochodów w Polsce, dziś zajmuje pewną, szóstą lokatę. To wręcz historyczny wynik tego modelu. Lepiej było tylko w maju, kiedy to Duster uplasował się na piątym miejscu.
Godne odnotowania są też wyniki osiągnięte przez Hondę Civic i Volkswagena Tiguana. Japończyk w ubiegłym roku zajmował w naszym kraju 35. miejsce. W lipcu tego roku uplasował się tuż za Volkswagenem Golfem na 12. lokacie. Wspomniany Tiguan ma jeszcze większe powody do zadowolenia. W lipcu znalazł 308 nabywców, co pozwoliło mu zająć 19. pozycję. A jeszcze w ubiegłym roku musiał zadowolić się 74. miejscem.
Warto wspomnieć też o Peugeocie 208, który powoli staje się hitem nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach Europy. U nas mały, zgrabny Peugeot zajął świetną 9. lokatę.
Najciekawiej wygląda jednak sytuacja na podium. Niezmiennie króluje Skoda Octavia, która wciąż nie pozostawia żadnych szans rywalom. Wcześniej okupowane przez Skodę Fabię drugie miejsce zostało przejęte przez Opla Astrę. Ale to nie koniec spadków Fabii, bo na trzeciej lokacie uplasowała się Toyota Yaris. O być albo nie być na podium zdecydował jeden sprzedany egzemplarz (Yarisa wybrało w lipcu 613 klientów, a Fabię 612). Wzrost zainteresowania tymi modelami odczuł też Nissan Qashqai, który jeszcze w czerwcu zajmował ostatnie miejsce na podium. W lipcu musiał zadowolić się piątą lokatą.
Poniższa tabela przedstawia wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce w lipcu 2012 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Octavię z 2006 roku można kupić już za 10 tys. zł