VW Amarok - Made in Germany

W niemieckiej fabryce Volkswagena w Hanowerze rozpoczęła się produkcja europejskiej wersji Amaroka. Przy tej okazji VW wprowadził pewne zmiany. Ceny zaczynają się od 104 924 zł

Ford Ranger - test | Chuck Norris approved

Volkswagen Amarok zadebiutował podczas rajdu Dakar w 2010 roku. Jego produkcja odbywała się dotąd wyłącznie w fabryce General Pacheco w Argentynie. Teraz Amarok przygotowany specjalnie na rynek Europy i Rosji wyjeżdża z fabryki w Hanowerze.

Kiedy Amarok debiutował w 2010 r. dostępny był z silnikiem 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy: 122 i 163 KM. Teraz mocniejsza wersja Bi-Turbo będzie rozwijać 180 KM. Samochód wyposażony jest w technologię BlueMotion w której skład wchodzi m.in. system Start/Stop, system odzyskiwania energii hamowania i opony o nieco niższych oporach toczenia.

>>> Bliżej naszych serc - używane Caddy <<<

Na uwagę zasługuje wzmocniona tylna klapa, który teraz utrzyma ciężar 200 kg i może być zablokowana za pomocą zamka. Amarok produkowany w Europie ma też większy uciąg. Do tej pory był w stanie pociągnąć przyczepę o maksymalnej masie 2800 kg, teraz jest to 3000 dla wersji z ręczną i 3200 kg dla z automatyczną skrzynią biegów. Jak widać zmiany są drobne, ale w sumie bardzo znaczące i poprawiające pozycję Amaroka w stosunku do konkurencji.

Ceny Amaroka 2.0 TDI (122 KM) Basic z pojedynczą kabiną zaczynają się od 104 924 zł. Za najbogatszą wersję 2.0 BiTDI (180 KM) Highline z 8-biegowym automatem, napędem 4Motion i podwójną kabiną trzeba zapłacić 155 626 zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Polscy złodzieje kochają Volkswagena | Raport

Co planuje Volkswagen?

Volkswagen - ogłoszenia

Więcej o: