Niemiecki koncern ma pełne ręce roboty. Nowości Skody i Seata odwracają nieco uwagę od poczynań marki Volkswagen. Już niebawem się to zmieni za sprawą nowego Golfa, którego premiera odbędzie się na nadchodzących targach w Paryżu. Niemiecki kompakt nie będzie jedyną nowością, jaką szykuje Volkswagen, choć na resztę będziemy musieli trochę poczekać.
Mały roadster Volkswagena na razie pozostaje na etapie prototypu. Niemiecki koncern - jak każdy inny - nastawiony jest na zyski i szacuje, że inwestycje związane z tym modelem zwróciłyby się przy rocznej sprzedaży na poziomie 40-50 tys. egzemplarzy. Na razie Volkswagen bada rynek i sam nie wie, czy BlueSport kiedykolwiek trafi do produkcji. Tym bardziej, że w klasie małych roadsterów królem pozostaje słynna Mazda MX-5, która mocno trzyma się fotela lidera w swoim segmencie.
Pierwsza generacja Phaetona, czyli flagowej limuzyny Volkswagena, została chłodno przyjęta przez rynek. Na marketingową klapę złożyło się wiele elementów. Marce daleko do prestiżu Audi, BMW i Mercedesa i choć jakość wykonania modelu nie pozostawiała złudzeń, że mamy do czynienia z limuzyną z prawdziwego zdarzenia, to cena odstraszała od zakupu auta.
Można się spodziewać, że nowa generacja Phaetona będzie stylistycznie stonowana i elegancka. Projektanci nie mogą jednak zrobić nic, by zmienić widniejące na grillu logo, a księgowi zapewne nie zdecydują się na radykalne obniżenie ceny względem bezpośrednich konkurentów. Nowy Volkswagen Phaeton może cierpieć na te same choroby, co jego poprzednik, ale z ostateczną oceną poczekamy do 2014-2015 roku, kiedy to odbędzie się premiera auta.
Tej premiery mogą się spodziewać Amerykanie. Nie wiadomo, czy 7-osobowy SUV trafi do Europy. W Stanach Zjednoczonych takie auto na pewno ma rację bytu - to bardzo popularny segment. Duży Touareg ma ponoć bazować na platformie MQB, na której Volkswagen buduje najnowszą generację Golfa. Przejmie też sporo rozwiązań z obecnego Passata.
ZOBACZ TAKŻE:
Najpopularniejsze auto w Niemczech można kupić w dobrej cenie. Golf już za kilka tys. zł