Co planuje Volkswagen?

Już niebawem światło dzienne ujrzy nowa generacja bestsellerowego Volkswagena Golfa. Czy to jedyna premiera, jaką szykuje niemiecka marka? Nie

Niemiecki koncern ma pełne ręce roboty. Nowości Skody i Seata odwracają nieco uwagę od poczynań marki Volkswagen. Już niebawem się to zmieni za sprawą nowego Golfa, którego premiera odbędzie się na nadchodzących targach w Paryżu. Niemiecki kompakt nie będzie jedyną nowością, jaką szykuje Volkswagen, choć na resztę będziemy musieli trochę poczekać.

Volkswagen BlueSport zagrożony

Volkswagen BlueSport

Mały roadster Volkswagena na razie pozostaje na etapie prototypu. Niemiecki koncern - jak każdy inny - nastawiony jest na zyski i szacuje, że inwestycje związane z tym modelem zwróciłyby się przy rocznej sprzedaży na poziomie 40-50 tys. egzemplarzy. Na razie Volkswagen bada rynek i sam nie wie, czy BlueSport kiedykolwiek trafi do produkcji. Tym bardziej, że w klasie małych roadsterów królem pozostaje słynna Mazda MX-5, która mocno trzyma się fotela lidera w swoim segmencie.

Nowy Volkswagen Phaeton

Pierwsza generacja Phaetona, czyli flagowej limuzyny Volkswagena, została chłodno przyjęta przez rynek. Na marketingową klapę złożyło się wiele elementów. Marce daleko do prestiżu Audi, BMW i Mercedesa i choć jakość wykonania modelu nie pozostawiała złudzeń, że mamy do czynienia z limuzyną z prawdziwego zdarzenia, to cena odstraszała od zakupu auta.

Odświeżony Volkswagen Phaeton

Można się spodziewać, że nowa generacja Phaetona będzie stylistycznie stonowana i elegancka. Projektanci nie mogą jednak zrobić nic, by zmienić widniejące na grillu logo, a księgowi zapewne nie zdecydują się na radykalne obniżenie ceny względem bezpośrednich konkurentów. Nowy Volkswagen Phaeton może cierpieć na te same choroby, co jego poprzednik, ale z ostateczną oceną poczekamy do 2014-2015 roku, kiedy to odbędzie się premiera auta.

Nowy SUV Volkswagena

Tej premiery mogą się spodziewać Amerykanie. Nie wiadomo, czy 7-osobowy SUV trafi do Europy. W Stanach Zjednoczonych takie auto na pewno ma rację bytu - to bardzo popularny segment. Duży Touareg ma ponoć bazować na platformie MQB, na której Volkswagen buduje najnowszą generację Golfa. Przejmie też sporo rozwiązań z obecnego Passata.

ZOBACZ TAKŻE:

Najpopularniejsze auto w Niemczech można kupić w dobrej cenie. Golf już za kilka tys. zł

Trojaczki Volkswagena na sportowo

Volkswagen Scirocco GTS

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.