Bentley Continental GT. Jest ogromny jak na auto sportowe, oszałamiająco piękny i piekielnie szybki. Teraz nawet jeszcze szybszy dzięki wersji Speed. Dodatkowe 50 KM podwyższyły prędkość maksymalną i ucięły 0,4 s z czasu przyspieszenia 0-100 km/h. Dla większości klientów ma jednak większe znaczenie fakt, że staną się właścicielami lepszego modelu, a w tym przypadku najszybszego seryjnego Bentleya wszech czasów.
>>> Bentley Continental GT - za ile? <<<
Pod maską ciężkiego Gran Tourismo pracuje równie wielki i cierpiący na nadwagę silnik. Oryginalny układ W12 szczelnie wypełnia komorę silnikową, ale odwdzięcza się ogromną mocą. Z sześciu litrów generuje moc 575 KM w zwykłej wersji. Nowy Speed legitymuje się mocą 625 KM i momentem obrotowym wynoszącym 800 Nm.
Chociaż Continental GT nie przyspiesza tak chyżo do 300 km/h jak 911 Turbo, czy Ferrari Italia, to właściciel i tak nie powinien narzekać na osiągi. GT Speed osiąga pierwszą setkę w 4,2 s. Do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Zresztą Bentley nigdy nie miał aspiracji budowania samochodów mogących wygrywać wyścigi na 1/4 mili.
>>> Jak nie Bentley, to konkurencja. Używane Rolls-Royce'y już od... <<<
Zaraz za silnikiem znajduje się nowy ośmiobiegowy automat ZF. Jej przełożenia są ciaśniej zestopniowane, by zapewnić sportowy charakter Speeda. Ostatnią zmianą od strony technicznej jest obniżone i utwardzone zawieszenie.
Oficjalny debiut nastąpi podczas Goodwood Festival of Speed, który odbędzie się w dniach 28 czerwca - 1 lipca 2012 roku.
ZOBACZ TAKŻE: