Nagroda kwartalnika "Engine Technology International" została przyznana na podstawie głosów oddanych przez 76 dziennikarzy z 35 krajów świata. Sukces Forda jest tym większy, że marka jeszcze nigdy w 13-letniej historii konkursu nie była jego laureatem. Ponadto żadnej innej jednostce nie udało się zdobyć tylu punktów, co silnikowi 1.0 EcoBoost.
Przystępując do konstruowania tego silnika, ustawiliśmy poprzeczkę niezwykle wysoko - powiedział Joe Bakaj, wiceprezes Forda odpowiedzialny za światowy program jednostek napędowych. -Chcieliśmy uzyskać zaskakująco niskie zużycie paliwa, nadspodziewanie dobre osiągi, cichą pracę i techniczną dojrzałość, a wszystko to w małym, 3-cylindrowym silniku. Cały nasz zespół podszedł do tego pozornie nieosiągalnego celu proponując wiele wspaniałych, innowacyjnych rozwiązań. W rezultacie otrzymaliśmy silnik, który zmienia kryteria oceny silników benzynowych w skali całego świata.
Ten niesamowity silnik całkowicie zasłużył na zwycięstwo - stwierdził Dean Slavnich, przewodniczący konkursu i wydawca magazynu "Engine Technology International".
Silnik 1.0 l EcoBoost zadebiutował w tym roku w europejskim Fordzie Focus, a następnie pojawi się w Fordach C-MAX oraz B-MAX, jeszcze w roku 2012. Silnik trafi do Fordów sprzedawanych w USA, po czym będzie miał swoją premierę na rynkach Azji, Australii i Afryki w przyszłym roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Używany Ford Focus jest naprawdę godny uwagi