W Europie nowy Focus ST dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych (pięciodrzwiowy hatchback i kombi) oraz dwóch wersjach wyposażenia: ST i ST2 (dodatkowo m.in. biksenonowe reflektory i podgrzewane przednie fotele). Oto podstawowe ceny każdego z czterech wariantów:
Za co dopłacamy? Od zwykłych wersji auto różni się zmienionymi zderzakami (z przodu pokaźny grill, z tylu dodatkowe wyloty powietrza i centralnie umieszczona końcówka wydechu), bardziej agresywnymi progami i dużą lotką nad tylną szybą. Inne są również 18-calowe obręcze kół, będące stylistyczną ewolucją felg montowanych w Focusie ST drugiej generacji. W środku zagościły m.in. sportowe fotele Recaro, dodatkowe zegary na szczycie deski rozdzielczej, zmienione pedały oraz mocniej "wyrzeźbiona" tylna kanapa.
>>> Ile kosztują używane Focusy? Sprawdź ogłoszenia <<<
Pod maską pracuje czterocylindrowy, turbodoładowany EcoBoost o pojemności 2 litrów, rozwijający moc 250 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Jak na usportowiony wariant przystało, ST otrzymało również dopieszczone, utwardzone i nieco obniżone (10 mm) zawieszenie, a nad skuteczniejszym wykorzystaniem mocy czuwa system TSC (Torque Steer Compenstation).
ZOBACZ TAKŻE:
Ford Focus TDCi | Pierwsza jazda