Nowe roadstery Mazdy i Alfy będą się oczywiście różniły pod względem stylistycznym, ale technologicznie (nie licząc silników) będą bliźniaczo podobne. Mają to być tylnonapędówki o wyrazistym wyglądzie z cechami charakterystycznymi dla obu marek. Obecnie plany zakładają produkcję w japońskiej fabryce Mazdy w Hiroszimie. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśm w 2015 roku.
Ostateczna umowa ma zostać podpisana w drugiej połowie roku i możliwe, że współpraca obu marek nie zakończy się na jednym projekcie. Dyrektorzy już nie szczędzą sobie wzajemnych pochwał.
Zawiązanie aliansu w zakresie rozwoju współpracy technologicznej i rozwoju produktów jest jednym z korporacyjnych celów Mazdy, a obecny, wspólny projekt z Fiatem stanowi pierwszy, ważny krok w tym kierunku. To niezmiernie fascynujące móc współpracować z tak prestiżową marką, jaką jest Alfa Romeo nad nowym roadsterem w oparciu o MX-5 nowej generacji. Ten model-ikona marki Mazdy uznawany jest za najlepiej sprzedający się roadster w historii - powiedział Takashi Yamanouchi, prezes zarządu i dyrektor generalny Mazda Motor Corporation.
To porozumienie jest świadectwem naszego zaangażowania w rozwój Alfy Romeo i determinacji, aby marka ta nabrała wymiaru prawdziwie światowego. Partnerstwo z Mazdą oznacza współpracę z absolutnym i uznanym liderem w dziedzinie kompaktowej budowy samochodów z tylnym napędem, w celu stworzenia fascynującego roadstera, czerpiącego i reprezentującego najlepsze tradycje i styl Alfy Romeo. Bardzo sobie cenimy współpracę z firmą Mazda i mamy nadzieję na owocny rozwój wzajemnych stosunków - powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat Group Automobiles.
Źródło: IBRM Samar
ZOBACZ TAKŻE:
Sprawdź ceny używanej Mazdy MX-5. Startują od 4200 zł