Pięciodrzwiowy i pięciomiejscowy hatchback Volvo w najtańszej wersji pod maską ma silnik benzynowy 1,6 l. o mocy 150 KM. Miłośnicy silników benzynowych mogą wybrać także mocniejszą wersję silnika 1.6 o mocy 180 KM (T4). W najbogatszej wersji wyposażenia Summum auto kosztuje 118 900 zł.
Model z silnikiem wysokoprężnym - D2 o mocy 115 KM jest droższy o 3 tys. zł. (89 900 zł). Wśród Diesli do wyboru jest większy dwulitrowy silnik o dwóch mocach 150 (D3) i 177 (D4). Ten ostatni dostępny jest ze skrzynią manualną lub automatyczną 6-biegową.
W skład wyposażenia standardowego Volvo V40 wchodzi m.in. poduszka powietrzna chroniąca pieszego, 5-calowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz, układ Start/Stop oraz elektronicznie sterowana dwustrefowa klimatyzacja ECC.
Produkcja modelu rozpoczęła się w maju br. w fabryce w Ghent (Belgia). Dealerzy zbierają już zamówienia na samochody, a odbiór pierwszych egzemplarzy przez klientów nastąpi w lipcu.
Nowy hatchback Volvo jest całkiem apetycznym kompaktem, o czym pisaliśmy prosto z Genewy . Ciekawe połączenie wydatnych krągłości z ostrymi krawędziami nadaje sylwetce lekkości, a wyraźnie zaznaczony "nos", głębokie przetłoczenia na masce i dynamicznie wznosząca się dolna linia okien nadają autu sportowego charakteru.
Na rynku V40-ka konkurować będzie przede wszystkim z droższym BMW serii 1 (od 99 900 zł (1.6 136 KM) oraz najnowszymi wcieleniami Audi A3 i Mercedesa A . Kłopot w tym, że ani Audi ani Mercedes nie podał jeszcze ceny swojego hatchbacka. Pierwsi na ten ruch zdecydowali się Szwedzi. Teraz Niemcy kalkulując ceny na polskim rynku będą musieli zerkać w cenniki Volvo.
Juliusz Szalek
ZOBACZ TAKŻE: