Kto jest potentatem rosyjskiego rynku motoryzacyjnego? Avtovaz, producent samochodów marki Łada. Obecnie cztery najpopularniejsze nowe modele samochodów w Rosji to właśnie Łady. W pierwszej dziesiątce jest jeszcze jeden model, przez co połowa czołowych pozycji jest oblegana przez produkty firmy Avtovaz. To niestety nie oznacza, że spółka ma dobrą sytuację finansową. Wręcz przeciwnie, długi są spore i wynoszą 1,56 mld dolarów.
Renault nabyło 25% kapitału Avtovaz w 2008 r. co było początkiem głębokiej restrukturyzacji. To nie pomogło, dlatego Renault-Nissan i Russian Technologies (spółka państwowa) utworzą spółkę joint venture, która przejmie kontrolę nad Avtovaz. Renault zainwestuje około 300 mln dolarów w spółkę joint venture. Wkład Nissana wyniesie około 450 mln dolarów. Kwoty te Renault i Nissan będą wpłacać w kilku transzach do roku 2014.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Alians Renault-Nissan, AVTOVAZ, Russian Technologies i Troika Dialog podpisały w Paryżu protokół umowy przewidujący utworzenie przez Alians Renault-Nissan wraz z Russian Technologies spółki joint venture, która przejmie kontrolę nad AVTOVAZ, największym rosyjskim producentem samochodów, w tym słynnej marki Lada.