BMW już współpracuje z koncernem PSA (Peugeot i Citroen), dzięki czemu Francuzi mogą wykorzystywać 1.6-litrowca z gamy bawarskiej marki. Niemcy będą również korzystać z hybrydowych rozwiązań Toyoty i opracowują z nimi litowo-jonową baterię nowej generacji. Japończycy zyskają dzięki temu niewielkie i mocne silniki wysokoprężne do swoich najmniejszych modeli, które opracowało BMW.
"Automobil Produktion" poinformował, że kilka dni temu do siedziby bawarskiej marki przyjechała delegacja Hyundaia, która negocjowała z Niemcami warunki przyszłej współpracy. Na razie jest zbyt wcześnie, aby z pełnym przekonaniem stwierdzić, o czym rozmawiali ewentualni przyszli partnerzy. Coraz głośniej mówi się jednak o 1-litrowym silniku, który posłużyłby do napędu najmniejszych modeli Hyundaia i BMW oraz stał się składową przyszłych napędów hybrydowych.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: