Mimo sporej długości i pokaźnego rozstawu osi Fiat Linea powstał na bazie Grande Punto i dzieli z nim płytę podłogową (wydłużoną) i większość głównych podzespołów. Jego pochodzenie widać we wnętrzu, które jest znacznie skromniejsze, niż w kompaktowych sedanach podobnej wielkości.
Fiat Linea powstał na rynki rozwijające się. Głównymi rynkami zbytu są Ameryka Południowa z Brazylią i Argentyną na czele oraz Indie. Spore oczekiwania Fiat wiązał też z rynkiem rosyjskim. We wszystkich tych trzech destynacjach powstały fabryki produkujące lokalne wersje Linei.
Fiat Linea oferowany jest także w Polsce. Rynek europejski obsługuje fabryka w Bursie w Turcji. Zapomnijcie o wspomaganym turbiną silniku 1.4 T-Jet. Z powodu krytyki cennika jedyny silnik oferowany obecnie w Linei na naszym rynku to dychawiczny 1.4 o mocy 77 KM. Niestety daleko mu dynamiką do stosowanego wcześniej T-Jeta (120 KM).
Co się zmieniło? Z przodu Fiat zaproponował nowy zderzak z przeprojektowanym wlotem powietrza i "skrzydlatą" listwą ozdobną. Z tyłu podobnie, znajdziemy nowy zderzak z szeroką listwą oraz tablicę rejestracyjną przeniesioną na tylną klapę. W najbogatszej wersji wyposażenia "świecącej" chromowanymi listwami auto wygląda bardziej elegancko, niż poprzednik.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Fiat Viaggio w całej okazałości