To wcale nie takie łatwe zadanie przerobić Ferrari. Trafić w gusta super bogatych tak, żeby chcieli wydać jeszcze więcej i nieco bardziej personalizować swój super samochód. Novitec, a dokładnie Novitec Rosso należy do ekskluzywnego grona firm, które z powodzeniem oferują kompleksową przemianę bolidów z Maranello. Najnowszy model - 458 Spider - otrzymał z przodu dodatkowe dwa spoilery i boczne wloty na przednich nadkolach wykonane z karbonu. Zresztą to tworzywo króluje w wykończeniu żółtego Ferrari. Jego wstawki mamy na lusterkach, bocznych progach, dyfuzorze, wokół świateł i tylnym spoilerze oferowanym w dwóch wariantach (mniejszy, większy). Na tym nie koniec. Karbon zastosowano pod maską silnika i na licznych elementach wnętrza m.in. obudowano nim środkowy tunel. Co jeszcze wyróżnia żółte Ferrari niemieckiego tunera? Detali jak np. przyciemniane szybki świateł i kierunkowskazów możemy nie zauważyć, ale na pewno zwrócimy uwagę na felgi: z przodu 21 cali (255/30) z tyłu 22 cale (335/25). Zawieszenie obniżono o 35 mm. Żeby nikt się nie martwił czy wszędzie przejedzie obniżonym Ferrari zamontowano z przodu system podnoszenia karoserii o 40 mm. Komu mało mocy ten może sobie ją podnieść z seryjnych 570 KM do 609 KM. 4,5 litrowy silnik V8 otrzymuje nowy układ wydechowy z regulacją klap wpływających na dźwięk silnika, kolektor i zmodyfikowaną mapę silnika. Niestety prędkość maksymalna nie ulega zmianie - 325 km/h.
Martin Śliwa
ZOBACZ TAKŻE: