Warto podkreślić, że za spadek cen nie odpowiada wzrost wieku oferowanych samochodów - w dalszym ciągu utrzymuje się na średnim poziomie około 10 lat. Jednocześnie liczba ofert wzrosła w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku o połowę (samochody: +49 proc., motocykle: +45 proc.).
W ubiegłym roku w połowie pierwszego kwartału nastąpił nagły wzrost cen samochodów. Nie zachęcił on klientów do zakupów, dlatego naturalnym było obniżenie cen. Warto podkreślić, że znaczny spadek cen nie jest okupiony tendencją wzrostową. Trudno przewidzieć, jak sprzedawcy i kupujący zareagują na taką sytuację w przyszłości. Jeśli sprzedaż wyraźnie poszybuje w górę, naturalny będzie wzrost cen. A można się tego spodziewać, bo sytuacja dla klientów jest bardzo korzystna. Samochody w tym samym wieku można kupić o jedną czwartą taniej niż przed rokiem.
Spadki cen dosięgnęły również motocykli. Jednoślady są tańsze o 26 proc. niż przed rokiem, ale ich wiek wzrósł z 7 do 9 lat. Tak jak w przypadku samochodów, zanotowano spory popyt na najtańsze egzemplarze.
Piotr Kozłowski, źródło: IBMR Samar via otoMoto.pl
ZOBACZ TAKŻE:
Które samochody używane warto kupić? | Dokładne opisy