Statuetki Moto Idea przyznawane są w trzech kategoriach. Osobowość Polskiej Motoryzacji to nagroda dla menedżera, którego działalność zawodowa ma trwały wpływ nie tylko na prowadzoną przez nich firmę lecz także jest wzorem do naśladowania. Moto Trendy - przyznawana firmom, które wyznaczają wysokie standardy działania lub nowe trendy, poprzez rozwijanie nowych form działalności, a Inwestycja Roku - dla inwestorów, którzy uruchomili produkcję w nowym zakładzie lub rozbudowali istniejącą fabrykę w minionym roku.
W kategorii Osobowość Polskiej Motoryzacji nagrodzono Gerharda Schafera, Dyrektora firmy Sitech w Polkowicach. Osobę, która doskonale potrafi motywować pracowników co przekłada się na niską fluktuację i produktywność załogi. Przekłada się w końcu na doskonałe wyniki finansowe firmy. Jest to też osoba spajająca dwie kultury (polską i niemiecką). Przyczyniająca się do budowania pomostu między Państwami i organizacjami.
W kategorii Inwestycja Roku 2010 nagrodzono firmę Brembo Polska, która w Dąbrowie Górniczej zainwestowało ponad 57 mln Euro i zbudowała nową odlewnię tarcz hamulcowych oraz zakład obróbki tarcz. Nowe zakłady wiążą się z wprowadzeniem nowych technologii oraz zwiększeniem zatrudnienia. Zakład w Dąbrowie Górniczej jest największym zakładem w strukturach firmy i jedną z największych odlewni na świecie. Zakład jest też jednym z większych pracodawców w okolicy, zatrudnia 475 osób.
W kategorii Moto Trendy nagrodę przyznano firmie General Motors za wprowadzenie do sprzedaży Opla Ampery - pojazdu elektrycznego o zwiększonym zasięgu, zwycięzcy najsłynniejszego konkursu Car of The Year 2012.
Uczestnicy konferencji mieli okazję zapoznać się z tematami dotyczącymi zjawisk globalnych mających wpływ na kondycję przemysłu motoryzacyjnego, z problematyką strategicznego zarządzania przedsiębiorstwami i poszukiwaniem możliwie jak najlepszych dla nich rozwiązań, z kilkoma punktami widzenia na temat najistotniejszych czynników decydujących o rozwoju przedsiębiorstw, a także z różnym spojrzeniem na szanse i zagrożenia dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Z największym zainteresowaniem przyjęto wystąpienia Andrzeja Korpaka z General Motors na temat "Dlaczego europejskie marki przeżywają trudne chwile?", Gerharda Schäfera z firmy Sitech Sp. z o.o. "Skuteczny rozwój produktu w branży automotive" oraz Pawła Millera (Boryszew S.A.), który opowiadał o swoich doświadczeniach związanych z firmą.
Oprac. redakcja