Największy rynek motoryzacyjny świata rządzi się własnymi prawami i liczy na to, że specjalnie dla niego europejscy producenci będą przygotowywać szczególne samochody. I się nie zawodzi. Audi wie, że Chińczycy mają słabość do przedłużanych limuzyn, a tonące w smogu wielkie miasta tego kraju potrzebują czystszych źródeł napędu. W skutek analizy tych faktów narodził się pomysł stworzenia nowej wersji modelu A6, której przedsmakiem jest Audi A6 L e-tron Concept.
Koncepcyjna "A-szóstka" jest napędzana zespołem hybrydowym, który można ładować z gniazdka domowego. Głównym źródłem napędu jest 2-litrowe TFSI o mocy 211 KM, który wspierany jest 95-konnym motorem elektrycznym. Audi A6 L e-tron Concept w trybie elektrycznym jest w stanie pokonać maksymalnie 80 km przy prędkości 60 km/h.
Litera "L" w nazwie modelu oznacza, że mamy do czynienia z wersją przedłużoną. 5,02 m długości, 1,87 m szerokości, 1,46 m wysokości i rozstaw osi o długości 3,01 m - takie wymiary pozwalają na bardzo komfortową podróż. Tym bardziej, że Audi nie zapomniało o wielu udogodnieniach, wśród których znalazł się m.in. system masażu siedzeń. Najprawdopodobniej studyjne A6 doczeka się wersji produkcyjnej. Ceny? Na razie pozostają tajemnicą.
Zapraszamy do galerii modelu: Audi A6 L e-tron Concept .
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE:
Audi TT RS Plus - jeszcze więcej mocy