Przypomnijmy, Viaggio to najnowszy owoc współpracy Fiata i Chryslera. Kompaktowy sedan jest bliźniakiem Dodge'a Darta, zaprezentowanego na początku roku podczas salonu samochodowego w Detroit. Zbudowane na nowej platformie CUSW (zmodyfikowana płyta podłogowa Giulietty) auto mierzy mierzy 4679 mm długości i 1850 mm szerokości, a rozstaw osi to 2708 mm.
Sedan zaprojektowany w Centrum Stylu Fiata w Turynie, z klasycznym grillem i bez tylnego światła biegnącego przez całą szerokość samochodu, wygląda nieco łagodniej od swojego amerykańskiego kuzyna. Klientów z Państwa Środka może za to kusić dynamicznymi silnikami. W Chinach Viaggio będzie jedynym autem w segmencie wyposażonym w jednostkę z turbodoładowaniem. Mowa o benzynowym 1.4 T-Jet, który dostępny będzie w dwóch wariantach mocy: 120- i 150-konnej. Standardowo Viaggio będzie wyposażone w pięciobiegową skrzynię manualną, ale w opcji znajdzie się dwusprzęgłowy, sześciostopniowy automat.
Do chińskich salonów Viaggio trafi w trzecim kwartale bieżącego roku. Wieść niesie, że niedługo zadebiutuje również wersja pięciodrzwiowa kompaktowego Fiata, która mogłaby trafić do Europy, by zastąpić niezbyt popularny model Bravo.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: