Z zewnątrz, od seryjnego Q3 prototyp wyróżnia się za sprawą przeprojektowanego przedniego zderzaka z wielkim grillem, szerokimi "chrapami" i spojlerem, przyciemnionych reflektorów, nakładek poszerzających nadkola i ozdobnych listew okalających okna wykonanych z matowego aluminium. Nowe są również progi, tylny zderzak z dyfuzorem i dwiema owalnymi końcówkami wydechu oraz wielkie, 20-calowe obręcze kół, na które naciągnięto sportowe opony o niskim profilu. Sportowy charakter prototypu podkreślają dodatkowo wstawki z tworzywa wzmacnianego włóknem węglowym.
Ducha RS można odnaleźć również w kabinie. Kubełkowe fotele, sportowa kierownica z łopatkami i spłaszczoną dolną krawędzią oraz wszędobylskie karbonowe wstawki to tylko niektóre elementy, które odróżniają concept od seryjnych wersji Q3.
Wygląd auta obiecuje wiele i wszystko wskazuje na to, że nie są to czcze przechwałki. Pod maską drzemie zmodyfikowane pięciocylindrowe TFSI znane z modelu RS3 czy TT-RS. Z 2,5-litrowego silnika inżynierowie wycisnęli moc 360 KM. Podkręcony silnik pozwala osiągnąć pierwszą setkę w czasie 5,2 sekundy i jechać z prędkościami dochodzącymi do 265 km/h. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła, a pośredniczy w tym siedmiobiegowa przekładnia S tronic. W efektywnym wykorzystaniu potencjału pomaga obniżone o 25 mm, sportowe zawieszenie.
Batrosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: